torsdag den 20. februar 2014

Brombærheksens hus ???

Brombærheksens hus

Shelter ved Stånumstien tæt på Krakamarken

Lille shelterplads liggende tæt ved bækken og Krakamarken. Der er udgang fra Krakamarken tæt på pladsen.

http://udinaturen.dk/facilitet/bromb%C3%A6rheksens-hus/12481

Var den hyggelige side der mødte mig, der jeg surfede lidt rund for at lede efter hvad google kunne byde på af naturoplevelser indenfor mit nærområde


Stedet ligger ikke ret langt fra vores ejendom - og da jeg fik nærstuderet kortet kunne jeg oven i købet se, at det ligger ganske tæt på et lille engstykke med en sø, som hører til vores gård - og det er så deet piiiinlige -- vi har boet her i knap 2 år - og endnu ikke været på tur derover.  Så NU sætter vi gang i en tidlig forårs ekspedition - Vi pakker madkurven med boller eller kiks og varm cacao og cykler en en tur ud og leder efter Brombærheksens hus mens vi lytter til lærken, der nu har meldt sig og fløjter så herligt.




Området er en lille natursti ca 5 km syd for Afkørsel 43 på E45 - nær højskolen Brusgård. 

De spor som ses til højre i billedet er udkanten af Krakamarken - som er resterne af et Land Art / udekunstområde - der gennem de senere år ikke er vedligeholdt - men jeg planlægger en inspirationstur derover når vi skal lave Land Art opgaven.  -  Men lige nu er vi spændte på, hvad vi kan opleve i Brombærheksens Hus --- måske vi tager en overnatning når det bliver lidt lysere tider?


Udinaturen.dk skriver om stedet:



Under kategori billede
Lille shelterplads liggende tæt ved bækken og Krakamarken. Der er udgang fra Krakamarken tæt på pladsen.



Der er ikke billeder af stedet på naturstyrelsens hjemmeside - men det tror jeg da vi råder bod på.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar